OPIS PROJEKTU
TYTUŁ PROJEKTU: "KREATYWNA 5"
OKRES REALIZACJI PROJEKTU: VIII.2021-VI.2022
WARTOŚĆ PROJEKTU: 292 901,25 PLN
WKŁAD FUNDUSZY EUROPEJSKICH: 248 966,06 PLN
OPIS PROJEKTU:
- Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 dla poddziałania 11.1.4. „Poprawa efektywności kształcenia ogólnego – konkurs”.
- Beneficjentem projektu jest Miasto Cieszyn a realizatorem projektu Szkoła Podstawowa nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi oraz Centrum Usług Wspólnych w Cieszynie.
- Okres realizacji projektu VIII.2021-VI.2022
- Przedmiotem projektu jest organizacja dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 5 zajęć metodą eksperymentu, w tym wyrównawczych oraz rozszerzających podstawę programową, kół zainteresowań, zajęć specjalistycznych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz podniesienie kompetencji
i kwalifikacji zawodowych nauczycieli, a także wyposażenie i doposażenie bazy dydaktycznej w sprzęt i materiały niezbędne do prowadzenia zajęć przyczyniających się do rozwoju kompetencji kluczowych oraz wspomagania rozwoju uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. - Projekt skierowany jest do uczniów wszystkich klas Szkoły Podstawowej nr 5
z Oddziałami Integracyjnymi w Cieszynie.
CEL GŁÓWNY PROJEKTU:
Poprawa jakości kształcenia w Szkole Podstawowej nr 5, umożliwiająca zwiększenie szans edukacyjnych uczniów poprzez:
- organizację zajęć wyrównawczych i kół zainteresowań, przyczyniających się do wzrostu kompetencji kluczowych uczniów oraz właściwych postaw i umiejętności,
- organizację zajęć specjalistycznych w formie wsparcia dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
- organizację szkoleń umożliwiających wzrost kompetencji nauczycieli SP5
w zakresie zgodnym z zaplanowanym wsparciem na rzecz uczniów,
- wzbogacenie zaplecza dydaktycznego szkoły, wyposażenie szkolnych pracowni
i wdrożenie nowych metod kształcenia opartych na narzędziach do nauczania metodą eksperymentu z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych.